
Andrea Podhorská
Je vyštudovaná učiteľka 1. stupňa a učiteľka slovenského jazyka a literatúry s kvalifikáciou pre 2. stupeň. Momentálne učí na základnej škole Narnia v Banskej Bystrici, kde je zodpovedná za celkovú koncepciu vyučovania pre druhostupniarov. Má doktorát z pedagogiky na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici. Zameriavala sa pri ňom na kvalitu vzdelávania a skúsenosti s konštruktivistickým prístupom vo vyučovaní. Je tiež absolventkou desaťmesačného individuálneho rozvojového programu učiteľa (IRPU).
Počas svojej 17-ročnej praxe absolvovala sériu niekoľkých vzdelávaní zameraných na kvalitu vzdelávania, strategické riadenie organizácie a vedenie ľudí. Ide napríklad o tieto vzdelávania: Akadémia riaditeľov, Koučing a mentoring v školskom prostredí a zúčastnila sa aj rôznych iných workshopov, ktoré organizuje Komenského inštitút.
Učenie jej dáva zmysel a jej túžbou je objavovať ho spolu s Vami na tejto ceste.

Aneta Chlebničanová
Aneta je absolventkou Pedagogickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Učila na prvom aj na druhom stupni základnej školy, bola tiež riaditeľkou Súkromnej základnej školy u Filipa v Banskej Bystrici.
Súčasťou tímu Nadácie pre deti Slovenska je už 20 rokov, podieľala sa na desiatkach jej úspešných vzdelávacích programov.
Aneta je lektorkou Vysoko efektívneho učenia, venovala sa aj implementácii overených pedagogických inovácií do života školy. Jej prioritnými témami sú rozvoj sociálnych a osobnostných kompetencií vo výchovnom-vzdelávacom procese a tvorba zmysluplného kurikula.
Ako mentorka by chcela podporovať učiteľov a odborných zamestnancov, aby v sebe objavili svoj jedinečný potenciál, prijali ho a našli cestu ako pokračovať ďalej.

Ingrid Horváthová
Ako dieťa si vraj často kládla otázku, či existujú riešenia aj na zdanlivo neriešiteľné situácie a či láska môže byť cesta. Táto zvedavosť ju doviedla k vysokoškolskému štúdiu sociálnej práce, neskôr si urobila pedagogické minimum. Dnes je z nej sociálna pedagogička, ktorá pri svojej práci uplatňuje prístupy orientované na riešenie a prístupy zamerané na človeka. Je pre ňu dôležité rešpektovať a byť rešpektovaný. Týmto prístupom sa venuje približne štyri roky a stále ju fascinuje, aké „aha“ momenty v praxi prinášajú.
Záľubu má vo svojich deťoch, v tanci, vzdelávaní, spolupráci s ľuďmi a pre ľudí. Ako mentorka sa teší na nové spoločné cesty a na zážitky.

Janette Jirkův Lacková
Učiť bolo jej detským snom. Po dlhoročnej aktívnej ceste v sfére biznisu sa k nemu nakoniec dostala. Najskôr študovala dizajn nábytku na Technickej univerzite vo Zvolene, neskôr psychológiu, pedagogiku a didaktiku na filozofickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe a fyziku na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.
V súčasnosti je učiteľkou fyziky na sídliskovej základnej škole vo Zvolene s viac ako 600 žiakmi. V roku 2016 bola účastníčkou prvého ročníka Komenského inštitútu, dnes patrí do jeho mentorského a expertného tímu. Iniciovala, koordinovala a bola hlavnou realizátorkou projektu Školáci v práci inak. Za svoj prístup k učeniu fyziky je tiež laureátkou ceny RAU. So svojimi žiakmi už zrealizovala množstvo školských aj mimoškolských projektov.
Od svojho nástupu do školstva sa venuje edukácii, ktorá si právom zaslúži pomenovanie sofistikovaná. Deti a mladých ľudí učí kľúčové zručnosti postavené na hodnotách transparentnosti, slobody a zodpovednosti. Čo učí, to žije.
Dva roky si sama užívala byť mentorovanou učiteľkou. Mať mentora pre ňu znamenalo mať človeka, ktorý tam bol len pre ňu a ona tak mohla riešiť veci, na ktorých sama chcela pracovať. Teraz to chce umožniť zažiť aj ďalším.

Jana Marcineková
Janka pochádza zo Zvolena. Najskôr vyštudovala učiteľstvo pre 1. stupeň v Nitre, postupne sa vzdelávala, a dodnes vzdeláva, aj v učiteľstve pre vyššie stupne. Študuje vedy, ktoré sa zameriavajú na potreby detí rôzneho veku, napríklad špeciálnu pedagogiku, prácu asistenta, inklúziu v Škole inkluzionistov, Hejného metódu, Montessori vzdelávanie, rešpektujúci prístup R+R, zážitkovú pedagogiku, mentoring či prácu s mocou v Komenského inštitúte.
Počas svojej takmer 30 ročnej praxe v školstve pracovala v niekoľkých štátnych školách vo Zvolene. V súčasnosti je riaditeľkou a učiteľkou Súkromnej základnej školy Bakomi v Banskej Štiavnici. So svojimi kolegami a kolegyňami sa tu snažia vytvárať priestor pre zmysluplné učenie (sa).
Pre Janku je vo výchovno-vzdelávacom procese dôležité zohľadňovať individualitu dieťaťa a jeho vývinové tempo. Za priam potrebné považuje to, aby sa deti učili s radosťou, aby samy vnímali zmysel svojej práce.
V rámci mentoringu absolvovala niekoľko vzdelávaní, sama už bola mentorovaná – prostredníctvom IRPU či Komenského inštitútu. Mentoring vníma ako dôležitú podporu pre učiteľov, ktorí chcú rásť.

Lucia Skokanová
Študovala na Ekonomickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Už sedem rokov pracuje v Nadácii pre deti Slovenska, kde sa venuje téme vytvárania bezpečného prostredia pre deti a mladých ľudí v rodinách, školách a v komunitách. Posledné dva roky tu vedie projekt na rozvoj osobnostných a sociálnych kompetencií detí a mladých ľudí vo formálnom a neformálnom vzdelávaní. Aj vďaka tomuto projektu sú teraz po celom Slovensku desiatky vyškolených pedagogických pracovníkov v oblasti životných zručností detí a mladých ľudí.
Lucia absolvovala niekoľko zaujímavých kurzov, napríklad Manažér a líder ako kouč, Koučovanie s deťmi a dospievajúcimi a Brief Coach Training I. (PURE) akreditovaný ICF. Má však za sebou aj tréning facilitácie a riešenia konfliktov, ale i ďalšie vzdelávania zamerané na zlepšenie a scitlivovanie komunikácie medzi ľuďmi.
Pri svojej mentorskej práci chce byť podporou a dôveryhodným partnerom pri hľadaní efektívnych riešení, ktoré uľahčia učiteľom každodennú prácu v triede.

Marek Balážovič
Je absolventom učiteľstva fyziky a geografie na Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Okrem toho vycestoval za vzdelaním do Holandska (ESA/GTTP Teacher Training Workshop), Švajčiarska (HST Programme Cern) či do Francúzska (Summer University – Physics of Living Matter Louis Pasteur University Strasbourg).
V súčasnosti pôsobí ako riaditeľ Tajovského gymnázia, biofyziku a biomechaniku zas prednáša na Fakulte zdravotníctva Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave so sídlom v Banskej Bystrici.
Mentoring považuje za efektívny nástroj podpory učiteľov a spolupráce, ktorá môže pomôcť v napredovaní učiteľov aj žiakov.

Marek Čiernik
Marek študoval učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka, teraz pracuje ako učiteľ na Základnej škole s materskou školou Štefana Moysesa v Banskej Bystrici.
Marek o sebe hovorí, že je učiteľ, ktorý mal od začiatku svojej pedagogickej praxe možnosť sledovať, akým prínosom sú pre žiakov pedagogické inovácie, napríklad prvky vysokoefektívneho vyučovania, formatívne hodnotenie a individuálny prístup. Baví ho prekonávať výzvy vo vzdelávaní. Za najväčší prínos vo svojej profesii považuje spätnú väzbu, ktorú pravidelne dostával od skúsených kolegov, vďaka čomu sa teraz nebojí robiť chyby a reflektovať ich.
Do mentoringu sa zapojil preto, aby mal možnosť sledovať, akým prínosom dokáže byť zmysluplný rozhovor o metodických výzvach.

Miroslava Janovcová
Mirka vyštudovala matematiku a hudobnú výchovu na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Pre mnohých môže byť takáto kombinácia pomerne zvláštna, no Mirka vidí v spojení matematiky a hudby presnosť aj kus umenia. Má skúsenosť s prácou v štátnych aj v súkromných školách, kde okrem už spomínaných predmetov vyučovala aj informatiku a geografiu. V súčasnosti pracuje aj s menšími žiackymi vzdelávacími kolektívmi, kde doučuje matematiku.
Počas svojho pôsobenia na Základnej škole Okružná 2 v Banskej Bystrici sa zapojila do projektu Ústavu informácií a prognóz (UIPŠ) v spolupráci so spoločnosťou elfa s.r.o. Išlo o projekt modernizácie vzdelávania hudobnej výchovy na základnej škole s podporou informačných a komunikačných technológií. Najskôr v projekte pôsobila ako ako účastníčka, neskôr sa dokonca stala aj lektorkou. Fascinujú ju moderné informačné a komunikačné technológie a ich využitie v učiteľskej praxi. Svoju funkciu školského digitálneho koordinátora v Súkromnej Rodinnej škole na Lazovnej 6 v Banskej Bystrici si veľmi pochvaľuje, spoznala vďaka nej množstvo zaujímavých softvérov, ktoré využívala aj počas online vyučovania i prezenčnej výučby – wooclap, desmos, nearpod, thinklink a podobne.
Mirka študuje popri práci v MONTE PLUS ešte aj dnes – ide o montessori koncept vzdelávania v rámci projektu Program zvyšovania odborných a komunikačných zručností pedagogických a odborných zamestnancov ZŠ prostredníctvom prvkov Montessori pedagogiky.
Baví ju hľadať vzájomne vzťahy medzi rôznymi témami a školskými predmetmi, napríklad spájať matematickú teóriu s praxou. Jej cieľom je ukázať žiakom, kde v praxi môžu jednotlivé témy využiť, pretože práve vtedy im daný predmet bude dávať zmysel.