
Andrea Podhorská
Je vyštudovaná učiteľka 1. stupňa a učiteľka slovenského jazyka a literatúry s kvalifikáciou pre 2. stupeň. Momentálne učí na základnej škole Narnia v Banskej Bystrici, kde je zodpovedná za celkovú koncepciu vyučovania pre druhostupniarov. Má doktorát z pedagogiky na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici. Zameriavala sa pri ňom na kvalitu vzdelávania a skúsenosti s konštruktivistickým prístupom vo vyučovaní. Je tiež absolventkou desaťmesačného individuálneho rozvojového programu učiteľa (IRPU).
Počas svojej 17-ročnej praxe absolvovala sériu niekoľkých vzdelávaní zameraných na kvalitu vzdelávania, strategické riadenie organizácie a vedenie ľudí. Ide napríklad o tieto vzdelávania: Akadémia riaditeľov, Koučing a mentoring v školskom prostredí a zúčastnila sa aj rôznych iných workshopov, ktoré organizuje Komenského inštitút.
Učenie jej dáva zmysel a jej túžbou je objavovať ho spolu s Vami na tejto ceste.

Aneta Chlebničanová
Aneta je absolventkou Pedagogickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Učila na prvom aj na druhom stupni základnej školy, bola tiež riaditeľkou Súkromnej základnej školy u Filipa v Banskej Bystrici.
Súčasťou tímu Nadácie pre deti Slovenska je už 20 rokov, podieľala sa na desiatkach jej úspešných vzdelávacích programov.
Aneta je lektorkou Vysoko efektívneho učenia, venovala sa aj implementácii overených pedagogických inovácií do života školy. Jej prioritnými témami sú rozvoj sociálnych a osobnostných kompetencií vo výchovnom-vzdelávacom procese a tvorba zmysluplného kurikula.
Ako mentorka by chcela podporovať učiteľov a odborných zamestnancov, aby v sebe objavili svoj jedinečný potenciál, prijali ho a našli cestu ako pokračovať ďalej.

Ingrid Horváthová
Ako dieťa si vraj často kládla otázku, či existujú riešenia aj na zdanlivo neriešiteľné situácie a či láska môže byť cesta. Táto zvedavosť ju doviedla k vysokoškolskému štúdiu sociálnej práce, neskôr si urobila pedagogické minimum. Dnes je z nej sociálna pedagogička, ktorá pri svojej práci uplatňuje prístupy orientované na riešenie a prístupy zamerané na človeka. Je pre ňu dôležité rešpektovať a byť rešpektovaný. Týmto prístupom sa venuje približne štyri roky a stále ju fascinuje, aké „aha“ momenty v praxi prinášajú.
Záľubu má vo svojich deťoch, v tanci, vzdelávaní, spolupráci s ľuďmi a pre ľudí. Ako mentorka sa teší na nové spoločné cesty a na zážitky.

Jana Marcineková
Janka pochádza zo Zvolena. Najskôr vyštudovala učiteľstvo pre 1. stupeň v Nitre, postupne sa vzdelávala, a dodnes vzdeláva, aj v učiteľstve pre vyššie stupne. Študuje vedy, ktoré sa zameriavajú na potreby detí rôzneho veku, napríklad špeciálnu pedagogiku, prácu asistenta, inklúziu v Škole inkluzionistov, Hejného metódu, Montessori vzdelávanie, rešpektujúci prístup R+R, zážitkovú pedagogiku, mentoring či prácu s mocou v Komenského inštitúte.
Počas svojej takmer 30 ročnej praxe v školstve pracovala v niekoľkých štátnych školách vo Zvolene. V súčasnosti je riaditeľkou a učiteľkou Súkromnej základnej školy Bakomi v Banskej Štiavnici. So svojimi kolegami a kolegyňami sa tu snažia vytvárať priestor pre zmysluplné učenie (sa).
Pre Janku je vo výchovno-vzdelávacom procese dôležité zohľadňovať individualitu dieťaťa a jeho vývinové tempo. Za priam potrebné považuje to, aby sa deti učili s radosťou, aby samy vnímali zmysel svojej práce.
V rámci mentoringu absolvovala niekoľko vzdelávaní, sama už bola mentorovaná – prostredníctvom IRPU či Komenského inštitútu. Mentoring vníma ako dôležitú podporu pre učiteľov, ktorí chcú rásť.

Lucia Skokanová
Študovala na Ekonomickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Už sedem rokov pracuje v Nadácii pre deti Slovenska, kde sa venuje téme vytvárania bezpečného prostredia pre deti a mladých ľudí v rodinách, školách a v komunitách. Posledné dva roky tu vedie projekt na rozvoj osobnostných a sociálnych kompetencií detí a mladých ľudí vo formálnom a neformálnom vzdelávaní. Aj vďaka tomuto projektu sú teraz po celom Slovensku desiatky vyškolených pedagogických pracovníkov v oblasti životných zručností detí a mladých ľudí.
Lucia absolvovala niekoľko zaujímavých kurzov, napríklad Manažér a líder ako kouč, Koučovanie s deťmi a dospievajúcimi a Brief Coach Training I. (PURE) akreditovaný ICF. Má však za sebou aj tréning facilitácie a riešenia konfliktov, ale i ďalšie vzdelávania zamerané na zlepšenie a scitlivovanie komunikácie medzi ľuďmi.
Pri svojej mentorskej práci chce byť podporou a dôveryhodným partnerom pri hľadaní efektívnych riešení, ktoré uľahčia učiteľom každodennú prácu v triede.

Marek Balážovič
Je absolventom učiteľstva fyziky a geografie na Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Okrem toho vycestoval za vzdelaním do Holandska (ESA/GTTP Teacher Training Workshop), Švajčiarska (HST Programme Cern) či do Francúzska (Summer University – Physics of Living Matter Louis Pasteur University Strasbourg).
V súčasnosti pôsobí ako riaditeľ Tajovského gymnázia, biofyziku a biomechaniku zas prednáša na Fakulte zdravotníctva Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave so sídlom v Banskej Bystrici.
Mentoring považuje za efektívny nástroj podpory učiteľov a spolupráce, ktorá môže pomôcť v napredovaní učiteľov aj žiakov.

Marek Čiernik
Marek študoval učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a nemeckého jazyka, teraz pracuje ako učiteľ na Základnej škole s materskou školou Štefana Moysesa v Banskej Bystrici.
Marek o sebe hovorí, že je učiteľ, ktorý mal od začiatku svojej pedagogickej praxe možnosť sledovať, akým prínosom sú pre žiakov pedagogické inovácie, napríklad prvky vysokoefektívneho vyučovania, formatívne hodnotenie a individuálny prístup. Baví ho prekonávať výzvy vo vzdelávaní. Za najväčší prínos vo svojej profesii považuje spätnú väzbu, ktorú pravidelne dostával od skúsených kolegov, vďaka čomu sa teraz nebojí robiť chyby a reflektovať ich.
Do mentoringu sa zapojil preto, aby mal možnosť sledovať, akým prínosom dokáže byť zmysluplný rozhovor o metodických výzvach.

Juliana Kanová
Juliana vyštudovala učiteľstvo pre primárne vzdelávanie na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Už ako začínajúca učiteľka pracovala s veľmi zaujímavou témou –sebareflexiou v procese adaptácie. Bola to téma jej rigoróznej práce. Po dokončení štúdia pracovala v rôznych typoch základných škôl – v súkromných, štátnych, cirkevných či dokonca v malotriedke.
Hovorí, že každý školský rok ju posúva ďalej. Najmä vďaka priamej interakcii so školským prostredím a so skúsenosťami s rôznymi druhmi vzdelávania, napríklad s Hejného metódou, rozvojom životných zručností, kurzom Rešpektovať a byť rešpektovaný, prístupom R+R, Montessori či mentoringom.
V praxi sú pre ňu dôležité zmysluplnosť obsahu, integrácia a vzbudzovanie zvedavosti u detí. Mentoringom chce sprevádzať ostatných kolegov a kolegyne v ich profesijnom učiteľskom poslaní.

Eva Lašová
Evka venuje práci učiteľky celý svoj profesionálny život – od učenia detí v materskej škole, cez vzdelávanie stredoškolákov a stredoškoláčok na bilingválnom gymnáziu až po učenie žiakov a žiačok na základnej škole. Má však skúsenosti aj so vzdelávaním dospelých – Evka pracovala ako externá lektorka anglického jazyka ozbrojených síl, zároveň už dlhé roky vedie priebežnú aj súvislú prax vysokoškolských študentov a študentiek. Okrem toho lektorovala aj projekt Banskobystrického samosprávneho kraja zameraného na tvorbu moderných a flexibilných vzdelávacích priestorov v oblasti odborného vzdelávania na stredných školách, v minulosti pôsobila aj vo funkcii konzultantky pre rozvoj životných zručností pre našu Nadáciu pre deti Slovenska.
Hovorí, že celoživotné vzdelávanie je nevyhnutnosť, ktorá nám pomáha poznávať, ako sa hýbe svet, a zároveň chápať nové generácie detí a ich rodičov. V rámci svojho osobnostného rozvoja absolvovala napríklad vzdelávanie s názvom Democratic Schools for All od známeho The European Wergeland Centre a tiež kurz Rešpektovať a byť rešpektovaný.
Momentálne je riaditeľkou Školy u Filipa, kde svojich učiteľov a učiteľky podporuje v rozvoji životných zručností. V rámci poskytovania spätnej väzby kladie dôraz na slovné hodnotenie a svojich kolegov a kolegyne vedie k integrácii vzdelávacieho obsahu v rámci kurikurálnej reformy.
Mentoring je pre ňu nová výzva. Verí v jedinečnosť každého človeka a drží sa veršov jednej českej piesne Člověk, to není páčka, kterou si kde-kto mačká.

Drahomíra Tereňová
Jej túžba sa naplnila vyštudovaním učiteľstva pre predprimárne vzdelávanie, učiteľstva 1. stupňa, špeciálnej pedagogiky a slovenského jazyka a literatúry s kvalifikáciou pre 2. a 3. stupeň. Drahomíra má doktorát z pedagogiky na Katolíckej univerzite v Ružomberku. Vo svojej práci sa venuje motivácii učenia sa žiakov a žiačok. Jej vášňou je hľadanie ciest vedúcich k úspešnosti všetkých detí, žiakov a žiačok. Je silným zástancom zmysluplnosti inklúzie – či už zdravotného, sociálneho alebo multikultúrneho rozmeru.
Je absolventkou programov Škola rodiny a Akadémia riaditeľov, ale absolvovala aj koučing v školskom, prostredí a mentoring. Stredobodom jej profesionálneho vesmíru je Spojená škola Pohronská Polhora, kde úspešne, aj vďaka svojim stále sa rozvíjajúcim pedagógom a pedagogičkám, riadi tri organizačné zložky – materskú školu, základnú školu a základnú umeleckú školu. Svoju prácu miluje a robí všetko preto, aby v ich škole žila pohoda, v ktorej sa v harmónii rozvíja rozum, cit aj konanie na základe jedinečnosti všetkých detí, žiakov a žiačok.
Počas svojej 29-ročnej praxe obohatila svoje poznanie a skúsenosti o nespočetné množstvo vzdelávaní, ktoré podporili jej manažérske, líderské i pedagogicko-didaktické kompetencie a spôsobilosti. Ako sama hovorí, prezentuje ju jej vizionárske videnie, záujem o druhých, dar rozvíjať iných, neustála chuť objavovať, vzdelávať sa, ľudskosť a silná emocionálna inteligencia. Prekážky berie ako výzvy.
Má rada motto: Škola obohacuje toho, kto prijíma bez toho, že by ochudobňovala toho, kto dáva.